PERSBERICHT 9-september-2016 | Prismalaan

september 2016, Zoetermeer

De vereniging Shri Sanatan Dharma Sabha Zoetermeer (SSDSZ) is met de gemeente Zoetermeer overeengekomen om het pand aan de Prismalaan 50 te kopen. Hiermee is een lang gekoesterde wens en het verlangen naar een eigen ruimte uitgekomen. Het pand zal dienen als hindoetempel en zal de naam “Shri Laxmi Narayan Mandir” krijgen.

SSDSZ organiseert al sinds de jaren ’90 -met behulp van de leden, donateurs en vrijwilligers- activiteiten waarbij het Hindoeïsme centraal staat. De activiteiten die worden georganiseerd zijn conform het bestemmingsplan van het aangekochte pand. De goede bereikbaarheid en ligging van het pand zijn belangrijke redenen geweest voor de aanschaf van het gebouw. De realisatie van de Shri Laxmi Narayan Mandir zal gefaseerd worden uitgevoerd.

Het realiseren van de eigen ruimte is bereikt door de gezamenlijke inzet van de Hindoegemeenschap in Zoetermeer en omgeving. De Ramcharitmanas schrijft voor: “Binu viswaas bhagati nahien tehie, binu dravahien na Raamoe”. Het is niet mogelijk devotie te realiseren zonder geloof en zonder devotie zal Shri Ram niet smelten. Door de collectieve standvastigheid en devotie zal het mogelijk worden om de realisatie verder tot een succes te brengen. Het bestuur van Shri Sanatan Dharma Sabha Zoetermeer wil een ieder die zich in de loop der jaren heeft ingezet, feliciteren met het bereiken van deze mijlpaal.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het bestuur via info@sanatandharmzoetermeer.nl, bezoek onze website www.sanatandharmzoetermeer.nl of Facebook.com/SanatanDharmZoetermeer. Mocht u het bestuur willen helpen op welke wijze dan ook, dan kunt u contact met ons opnemen door ons te mailen: info@sanatandharmzoetermeer.nl.